TU, dincolo de stres

4

Trăim în secolul vitezei. De câte ori ți-a fost dat să auzi acest lucru? Roata timpului se învârte din ce în ce mai iute. Cu toate acestea, trebuie să facem față obligațiilor cotidiene: muncă, copii, cumpărături, casă, etc. În clipa în care îți dai seama că volumul e mult mai mare decât spațiul, că treburile pe care le ai pentru astăzi nu le vei putea face nici în două zile, te transformi într-un butoi de stres. Atunci când nemulțumirile superiorilor sau nemulţumirile celor din jur se fac din ce în ce mai simțite, se face prezent fenomenul care în sec. XXI se simte la el acasă: STRESUL. Vulnerabilitatea noastră în fața acestui intrus diferă de la individ la individ. Există norocoși care rămân neatinși sau care îl gestionează atât de bine încât nu îi afectează deloc.

Pentru a putea controla stresul trebuie să găsim cauza şi factorul care ne creează această stare. Consecințele sale, atât pe plan fizic, cât și psihic, sunt devastatoare. Cel mai important aspect este înlăturarea cauzei. Lipsa timpului este una dintre cauze. Însăși constatarea faptului că nu îți ajunge timpul este creatoare de stres. Încearcă să spui NU ocupațiilor care îți mănâncă timpul! Statul, fără folos, în fața calculatorului este un obicei din ce în ce mai răspândit. Mulți spun: „M-am așezat la calculator dimineața și nici nu am observat cum a trecut ziua!”. Ce simți în momentul în care observi că ai rămas cu treaba nefăcută? Se instalează stresul, nervozitatea, agitația. Încearcă să îți manageriezi mai bine timpul. Exclude ocupațiile aducătoare de stres. Fă-ți o agendă unde să notezi ce factori sau situații îți creează stresul: la muncă, acasă, în relația cu cei dragi, etc. Orice lucru scris e recunoscut și acceptat de tine. Îți va fi mai ușor să îl privești în ochi și să-l înlături.

Situațiile aducătoare de stres pot fi de durată. Pe acestea nu poți să le excluzi atât de repede. În acest caz, mobilizează-te în funcție de schimbările din jurul tău. Renunță la rigiditate! Nimeni nu a atins limitele perfecțiunii. Între lupta pentru perfecțiune și delăsare sau nepăsare există un punct de mijloc. Nu e necesar să te schimbi, dar acceptă că nu totul trebuie să fie așa cum vrei tu sau alții. Dacă situația ta materială a suferit schimbări, primește liniștit și coborâșurile! În caz contrar, riști să te îmbolnăvești, iar acest fapt va declanșa alt stres. Liniștea, odihna și o alimentație sănătoasă sunt arme potrivite în lupta cu stresul. Încearcă să dormi în intervalul orar 22.00-06.00! Programul de mai sus îți va aduce mai multă rezistență la agitația din jurul tău şi te va ajuta să fii stăpân pe tine și pe propria ta viață.


TU, dincolo de stres


Redactor: Inna Manu

Editor: Mona Lisa

Foto: Mihaela Iordan


logo12

1 Response

  1. draqulea spune:

    Corect, foarte corect si nu o spun din curtoazie, nu ma caracterizeaza. Lupta impotriva stresului e din ce in ce mai acutizata in viata tuturor. Am devenit o specie subordonata stresului, iar astfel de articole sper sa atraga atentia cat mai multora despre riscurile acestui fenomen. Ma bucur ca ai abordat acest subiect. Incepe sa imi placa stilul tau de a aborda subiectele.

Lasă un răspuns către draqulea Anulează răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

%d blogeri ca acesta: