Recenzie film: Unbroken (De neînvins), Regizor: Angelina Jolie

Actori :

Jack O’Connell – Louis Zamperini
Domhnall Gleeson – Phil
Garrett Hedlund – Fitzgerald
Takamasa Ishihare – Watanabe
Finn Wittrock – Mac

Unbroken (De neînvins) este un film american regizat de Angelina Jolie. Scenariul a fost adaptat după romanul Laurei Hillenbrand. Deși ai spune că vizionezi un film pedestru, cu o linie narativă fadă, în el se regăsesc câteva scene ce îți captează atenția. Lansarea filmului a avut loc la începutul anului 2015, iar veridicitatea acțiunii  a stârnit o serie de controverse. Povestea depășește limitele palpabilului și pare de-a dreptul neverosimilă. Acțiunea este fermă, însă aceasta dezvăluie o brutalitate trecută de limitele imaginației umane.

Filmul prezintă o ipostază în care ajunge olimpicul Louis Zamperini după prăbușirea avionului în care se află. Protagonistul se află în funcția de bombardier pentru Aliați. Partea inițială ne plasează direct în acțiune. Incipitul surprinde o luptă aviatică susținută deasupra insulelor japoneze. Momentele se desfășoară în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Personajul principal trece, alături de alți doi membri din echipaj, prin 47 de zile impregnate cu agonie. Marina japoneză ajunge să îl trimită într-o tabără a prizonierilor de război.

Unbroken ne arată reziliența olimpicului, fiind pus într-o lumină pozitivă. El nu apare zugrăvit ca o victimă, ci întâlnim un personaj uman, învăluit în bunătate. Trecutul său este adus în prim-plan prin secvențe retrospective. Astfel, observăm o serie de clișee care conturează situațiile ce l-au ajutat pe tânărul Louis să se formeze. El este ghidat de un motto spus de fratele său mai mare. În momente cheie sau de natură critică, sportivul nu acționează impulsiv, ci se folosește în scop constructiv de energia sa. Brutalitatea din timpul războiului, teroarea la care sunt supuse personajele, cruzimea prin care este îmbrăcată întreaga acțiune, izolarea, lupta pentru supraviețuire sunt câteva dintre capturile ce formează cadrele filmului.

Filmul, camuflat cu opacitate, vorbește despre realitatea înfiorătoare la care au fost supuse personajele, însă nu militează pentru stârnirea unor sentimente de ură îndreptate către japonezi.

Recenzie film: Unbroken (De neînvins)

Redactor: Mona Lisaangelina-jolie-357575_1280

Editor: Mona Lisa

logo12

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

%d blogeri ca acesta: