Recenzie film: Seraphine. Ducea o existenţă umilă ziua, iar noaptea picta cu frenezie

• seraphine

Pelicula biografică a regizorului Martin Provost, câştigătoare a șapte premii Cesar în anul 2008, ne arată povestea reală a pictoriței naive de la începutul secolului al XX-lea, Seraphine Louis, cunoscută sub numele de Seraphine de Senlis. Provost descrie cu grijă aventura romanțată a pictoriței care a reuşit să-şi depăşească condiția de menajeră şi să se transforme într-un artist emblematic al artei naive.

Acțiunea acestui film deosebit începe în anul 1912, atunci când un colecţionar de artă(Wilhelm Uhde) se mută în Senlis pentru a scăpa de viaţa agitată a Parisului. Aici, o întâlneşte pe menajera lui, Seraphine, o femeie simplă şi neinstruită, trecută de 40 de ani. Aceasta își petrece timpul liber vorbind cu păsările, insectele şi copacii, transpunându-şi ulterior sentimentele pe pânză. Fascinat de talentul femeii, colecţionarul de artă o îndeamnă să persevereze. El îi oferă bani pentru a avea mai mult timp liber în care să se dedice picturii şi îi organizează o expoziție. Însă, pe măsură ce Seraphine realizează pânze tot mai valoroase, puterea artei o împinge spre nebunie.

Seraphine ne prezintă un destin presărat cu oportunități şi amenințări, dezamăgiri şi noroc, legat de talentul unei femei care ducea o existenţă umilă ziua, iar noaptea picta cu frenezie, făcând din această poveste, una dintre cele mai frumoase metamorfoze din lumea artei.

Redactor: Andrei Irimia

Editor: Mona Lisa

Ilustrație: Ana Bănică

Andrei Irimia, andrei.irimia@mcct.ro

logo12

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

%d blogeri ca acesta: