Recenzie carte: Fluturi de Irina Binder

DSC_0363

Cartea „Fluturi” reprezintă o poveste reală de viaţă. O poveste în care sunt adunate toate gândurile autoarei despre sine, despre lume, despre viață, despre dragoste şi încercări. Multe persoane cataloghează această carte ca fiind slabă, fără valoare. La polul opus, cartea îmbracă o aură pozitivă. Cu siguranță, această opinie se află în strânsă legătură cu genul de cărţi pe care îl abordează fiecare cititor. Pentru curajul de a expune toate aceste trăiri, cartea „Fluturi” a primit aprecierea mea. Fără a judeca acţiunea şi rezultatul ei, cartea prezintă o experienţă de viaţă.

Cartea „Fluturi” a fost publicată în luna decembrie a anului 2012. Aceasta conține două volume. În primul volum întâlnim trei personaje principale: Irina, Robert și Matei. Irina Binder este chiar autoarea cărții de tip jurnal, iar maniera sinceră prin care își povestește trăirile se simte la tot pasul. Robert și Matei sunt doi frați vitregi care ajung să se îndrăgostească de Irina. Autoarea îşi descoperă lumea interioară, se luptă cu frământări sufleteşti, cu sentimentul de vinovăţie, cu îndoiala şi dezamăgirea. Ea ne vorbeşte despre iubire, dar şi despre încăpăţânarea de a rămâne într-o relaţie nesigură. La început, Irina se îndrăgostește de Matei, apoi ajunge să îl iubească pe Robert. Sentimentul de vinovăţie nu o lasă să fie fericită. Matei ajunge să fie un tip foarte posesiv, încercând să controleze viaţa iubitei sale. Robert, deşi o iubeşte ca un nebun, îi face mai mult rău, păstrând-o lângă el chiar cu preţul de a fi femeia unui alt bărbat.

Câte iubiri trăiește Irina? Cum ne influențează alegerile pe care le facem în viață? În cartea „Fluturi” nu întâlnim doar povești de dragoste, ci o realitate pe care de multe ori nu o conștientizăm.

Recenzie carte: Fluturi de Irina Binder

Redactor: Mihaela Pațachia

Editor: Mona Lisa

logo12

11 Responses

1. Mirela spune:

Cartea Fluturi face parte din categoria cartilor nonliterare. De ce treceti cu vederea greselile gramaticale si inadvertentele din naratiune? Asta este o carte care merita a fi laudata? Inseamna ca nivelul de cultura al cititorilor a scazut dramatic din moment ce o carte scrisa prost a ajuns sa fie apreciata.

• mona spune:

Recenzia este o scurtă dare de seamă și empatizează atât cu lucrări literare sau științifice, cât și cu diverse soiuri de artă (spectacole, concerte, pictură etc). Într-o recenzie literară ne întâlnim cu problema gustului. Deși armonizez cu părerea dumneavoastră, acest pseudo-roman a fost în topul vânzărilor de carte românească în anul 2013, respectiv 2014. Țin să menționez că nu am citit decât un fragment, fiind nevoită să renunț din pricina greșelilor de gramatică, de punctuație și sintaxă. Se pare că această carte nu a avut parte de o editare înainte de publicarea sa. În recenzia de mai sus, romanul Fluturi nu a fost lăudat, ci a avut parte de o prezentare succintă și o opinie personală pe care și-a asumat-o scriitoarea Mihaela Pațachia. Din perspectiva mea, cred că redactorul nu și-a dorit executarea radicală a cărții, ci a optat pentru găsirea unor mici elemente salvatoare: experiența de viață, realitatea cu care ne confruntăm, mediocritatea în care am ajuns să plutim nepăsători, încercările la care suntem supuși, postmodernismul prost înțeles. Ne aflăm față în față cu situații reale, cu ipostaze bolnăvicioase care ne urmăresc la tot pasul. Tocmai această proastă lumină în care este scrisă cartea ne va ajuta să deschidem ochii!
      Kitch-ul naște arta și nevoia de artă!

Project Manager, Mona Lisa

• Mirela spune:

„Kitch-ul naște arta și nevoia de artă!”

Ma minunez de asa ceva. Adica, dupa parerea ta, Mona, si manelele „nasc arta si nevoia de arta”? Iata ce inseamna arta: „Arta este în esență cea mai profundă expresie a creativității umane.” Sa nu-mi spui ca manelele fac parte din categoria asta. Asa se intampla si cu scrierile mediocre, de proasta factura: nu pot fi definite ca arta, sunt pseudocultura, din aceasta categorie facand parte si cartea Fluturi.

2. mona spune:

După acest mesaj, am realizat că nu reușiți să înțelegeți o expresie sau o metaforă. Și suferința naște artă.

„Tocmai această proastă lumină în care este scrisă cartea ne va ajuta să deschidem ochii! Kitch-ul naște arta și nevoia de artă!” Am rugămintea de a nu extrage din context doar ceea ce doriți dumnevoastră. Pierdeți esența!!
    Mona Lisa

3. Mirela spune:

N-am extras nimic din context, doar vorbim despre o carte agramata. Ce rost are sa utilizam metafore sau expresii apreciative cand este vorba de nulitati literare? Am ajuns sa confundam arta cu incultura (Fluturi face parte din incultura)? Nulitatile literare nasc, cel mult, suferinta intelectuala, sunt departe de a fi imergente artei, dimpotriva, n-au nicio legatura cu arta. Nu kitch-urile au dus la formarea unui fond de cultura de certa valoare. Cartea Fluturi ne-a deschis ochii asupra unui fapt ingrijorator: numarul mare de fani care o aduleaza si care habar n-au ca aceasta „capodopera” este plina de greseli gramaticale si de exprimare, cu un subiect in care autoarea mereu se contrazice. Asta da suferinta: scaderea nivelului de educatie si cultura. N-am pierdut deloc esenta!

4. mona spune:

O să vă dau copy-paste, căci este cel mai facil mijloc de a înțelege mai bine conținutul. Deși armonizez cu părerea dumneavoastră, acest pseudo-roman a fost în topul vânzărilor de carte românească în anul 2013, respectiv 2014. Țin să menționez că nu am citit decât un fragment, fiind nevoită să renunț din pricina greșelilor de gramatică, de punctuație și sintaxă. Se pare că această carte nu a avut parte de o editare înainte de publicarea sa. În recenzia de mai sus, romanul Fluturi nu a fost lăudat, ci a avut parte de o prezentare succintă și o opinie personală pe care și-a asumat-o scriitoarea Mihaela Pațachia.
    Am specificat anterior aceste lucruri. Înțeleg că situația în care s-a ajuns vă face să vă pierdeți cu firea, dar vă rog să vă direcționați furia către editura care a aprobat publicarea și comercializarea acestei nulități sau către această pseudo-scriitoare. Într-o recenzie ne întâlnim cu problema gustului. Dacă această carte nu e pe gustul dumneavoastră, asta nu înseamnă că nu i se poate face o recenzie. Țin să vă reamintesc că acest pseudo-roman a fost în topul vânzărilor de carte românească în anul 2013, respectiv 2014. El există din cauza unei edituri cu funcții socio-culturale care are o bună cunoaștere a cererii de pe piața de carte. Și da! Aceasta este cererea actuală: mediocritatea, incultura, kitch-ul, circul social, cultural, politic. Asta cerem, asta primim! Teoria glonțului magic se aplică în toate radăcinile mass-mediei. Este un mijloc de falsă coagulare socială care nu face altceva decât să manipuleze comunitățile pentru a reuși să obțină un anume profit. Eu, la rândul meu, am reușit să obțin păreri care empatizează cu mine. Deși în luna august am ajuns la aprox 300. 000 de accesări, sunteți singura cititoare care a criticat această carte. Ironic, nu?
    Cu recunoștință, Mona Lisa

5. Mirela spune:

Sunt mult mai multi cititori care au atras acest semnal de alarma despre propagarea inculturii, chiar daca ei nu au scris nimic pe blogul tau. Cauta pe Google si vei gasi multe recenzii negative despre Fluturi, chiar si pe Goodreads, cel mai important site de literatura, predomina criticile aduse acestei maculaturi.
    Daca n-ar fi existat mediile sociale din blogosfera, ma refer la cele pseudointelectuale, iar filtrele gramaticale si literare ar fi functionat cu maxima obiectivitate si in mod profesionist pentru a stopa aparitia pe piata a nonvalorilor, atunci, pe buna dreptate, cartea Fluturi n-ar fi avut nicio sansa de a fi vazut lumina tiparului, atat este de prost scrisa.

Ma bucur, Mona, ca din anumite puncte de vedere suntem cam pe aceeasi lungime de unda, desi raman la parerea mea ca recenzia de fata este una de reclama. De ce n-ai avut curajul sa scrii in recenzie despre nivelul submediocru al acestei maculaturi, sa prezinti greselile de compozitie si gramaticale existente in text?

6. mona spune:

DOAMNA MIRELA, acesta este site-ul unei reviste. Revista Cuvinte… nu este un blog personal. Căutați mai multe informații pe google despre revistă. Ați face bine să vă uitați la finalul articolului și să verificați în DEX definiția cuvântului „redactor”. O să îmi cer eu scuze în numele dumneavoastră. Pătați oameni cu har. Oameni care lucrează din greu la această revistă. Noi nu facem publicitate ascunsă prin recenzii de carte sau de film. Fiecare dintre noi își alege subiectele. Doamna Mihaela Pațachia a optat pentru acest pseudo-roman, specificându-mi nuanțele everestice ce îmbracă această carte absolută și mirifică. De ce mă acuzați pe mine pentru alegerea sa? Vă dau din nou copy-paste, căci altfel nu ne înțelegem: „Țin să menționez că nu am citit decât un fragment, fiind nevoită să renunț din pricina greșelilor de gramatică, de punctuație și sintaxă.”. Ahh, știu! În următorul mesaj îmi veți spune că intenționez să îi fac reclamă acestei cărți printr-o critică progresistă, nu?
    P.S: Veșnicul copy-paste: „El există din cauza unei edituri cu funcții socio-culturale care are o bună cunoaștere a cererii de pe piața de carte. Și da! Aceasta este cererea actuală: mediocritatea, incultura, kitch-ul, circul social, cultural, politic. Asta cerem, asta primim! Teoria glonțului magic se aplică în toate radăcinile mass-mediei. Este un mijloc de falsă coagulare socială care nu face altceva decât să manipuleze comunitățile pentru a reuși să obțină un anume profit. Eu, la rândul meu, am reușit să obțin păreri care empatizează cu mine.” Poate, într-un final, reușiți să înțelegeți de ce nu am șters recenzia. E dureros să văd atâta ignoranță…
    Cu același spirit liber și neîncorsetat de publicitate,
    Mona Lisa

7. Mirela spune:

Am inteles, am fost dusa in eroare de faptul ca in dreptul articolului este scris „BY MONA”, asa cum spuneam, nu mai conteaza cine este autoarea. Imi pare rau daca ati inteles ca imi bat joc de oamenii care lucreaza la aceasta revista. Imi cer scuze ca am considerat a fi un blog, greseala mea!
    Mi-am exprimat parerea despre recenzia prezentata si despre cartea Fluturi si nu am pretentia ca cineva sa rezoneze ideilor exprimate de mine. Dumneavoastra ati cazut la mijloc pentru un articol scris de altcineva, de fapt nici nu am pretentia ca autoarea articolului sa dea explicatii, are tot dreptul sa-si expuna parerea asa cum doreste, doar este dreptul oricarui om la opinie.
    In speranta ca nu v-am suparat prea mult, va doresc mult succes cu aceasta revista.

8. mona spune:

Acesta este un articol ce îmi poartă semnătura. Este scris într-un ziar independent. Sunt sigură că o să vă placă modul de abordare…

9. Mirela spune:

Da, articolul prezinta realitatea crunta. Poate suntem noi inadaptate vremurilor in care traim. Pe acest fond de cadere culturala si a sistemului de educatie au aparut „vrajitoarele” si cohortele de agramati. Rezultatele de la bacalaureat sunt cele mai elocvente, de altfel, s-o recunoastem: fiecare generatie isi are incultii ei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

%d blogeri ca acesta: